Anasayfa Bireysel Mülk Yönetimi Profesyonel Apartman ve Site Yönetimi Residence Yönetim Hizmetleri Satılık-Kiralık Gayrimenkuller

RESIDENCE YONETİMİ

RESIDENCE YÖNETİM STRATEJİSİ

ORTAK ALAN YÖNETİM SERVİS HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak Ana yapı Ortak Alanlarında Verilen Hizmet Kategorileridir. Personel istihdamı ve maliyetleri ortak alanların ilgili bütçelerinden karşılanır.

 · Güvenlik ve Gözetim Hizmetleri
 · Temizlik Hizmetleri
 · Çöp Toplama ve Atık Yönetimi Hizmetleri
 · Güvenlik Hizmetleri
 · Teknik Servis Hizmetleri
 · Teknik Bakım Hizmetleri
 · İlaçlama Hizmetleri
 · Peyzaj
 · Bitki ve Bahçe Bakım Hizmetleri
 · Havuz Bakımı Hizmetleri
· Yönetici- İdari Personel Hizmetleri

RESIDENCE HİZMETLERİ-BAĞIMSIZ BÖLÜM HARİCİ RESİDENCE (SERVİS) HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak RESIDENCE HİZMETLERİ-BAĞIMSIZ BÖLÜM HARİCİ RESIDENCE (SERVİS) HİZMETLERİ ortak alan hizmetlerinden farklılık arz etmekte olup bağımsız bölüm sakinlerinin faydalanmak istediği hizmetlerin sadece kendi hesaplarına şarj edilmesi karşılığında verilir. Bu hizmetleri sağlayan personeller GM GROUP bünyesinde olabileceği gibi Ana yapı Yönetim Kurulu’na bağlı İktisadi İşletmeler bünyesinde istihdam edilebilirler. Bu hizmetlerin fiyatları ekonomik ve iktisadi kriterler gözü önünde tutularak GM GROUP ve ANA YAPI YÖNETİM KURULU ile birlikte belirlenir.

Aşağıdaki hizmetler bağımsız bölümün haricinde verilen hizmetlerdir.

 · Vale Parking Hizmeti
 · Özel Şoför Hizmeti
 · Shuttle Hizmeti (Karşılıklı Yolcu Taşıma Hizmeti)
 · Emlak ve Gayrimenkul Danışmanlığı Hizmeti
 · Araç (Oto) Yıkama Hizmeti0
 · Sosyal Tesis Hizmeti
 · Cafe ve Lounge Hizmeti
 · Bellboy Hizmeti
 · Eşya Taşıma ve Nakliye Hizmeti (Evden Eve Nakliyat) Dahili
ve Harici Taşıma ve Yükleme - Boşaltma Hizmetleri
 · Toplantı Salonu ve Hizmeti
 · Ofis ve Sekreterya Hizmeti
 · Ofis Boy ve Çay Hizmetleri
 · Spor Salonu ve Eğitmen Hizmeti
 · İçme Suyu Servisi Hizmeti
 · Alışveriş Servisi Hizmeti
 · Kontrollü Posta ve Evrak Dağıtım Hizmeti
 · Kreş Hizmetleri
 · Sanatevi (Müzik,Resim, Heykel vs…) Eğitim Hizmetleri
 · Sergi Hizmetleri (Sanat ve Diğer…)
 · 24 Saat CallCenter Hizmet Desteği
 · Sağlık Hizmetleri Kabini (Doktor, Uzman Hemşire vs…)
 · Beyaz Eşya Servisi
 · Elbise Yıkama Hizmeti
 · Ütü Hizmeti
 · Kuru Temizleme Hizmeti
 · Terzi Hizmeti
 · Lostra ve Ayakkabı Yıkama Hizmeti
 · Taksi Hizmeti
 · Sosyal Hizmet Elemanı Hizmetleri
 · Catering ve Yemek Hizmetleri
 · Lostra Hizmetleri · Resepsiyon
 · Danışma Hizmetleri
 · Yönetim Toplantıları Hizmetleri
 · Parti ve Organizasyon Hizmetleri
 · Diğer Servis Hizmetleri

BAĞIMSIZ BÖLÜM DAHİLİ KAT SERVİSİ HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak BAĞIMSIZ BÖLÜM DAHİLİ KAT SERVİSİ HİZMETLERİ ortak alan hizmetlerinden farklılık arz etmekte olup, bağımsız bölüm sakinlerinin faydalanmak istediği hizmetlerin sadece kendi hesaplarına şarj edilmesi karşılığında verilir. Bu hizmetleri sağlayan personeller GM GROUP bünyesinde olabileceği gibi Ana yapı Yönetim Kurulu’na bağlı İktisadi İşletmeler bünyesinde istihdam edilebilirler. Bu hizmetlerin fiyatları ekonomik ve iktisadi kriterler göz önünde tutularak GM GROUP ve ANAYAPI YÖNETİM KURULU ile birlikte belirlenir.

Aşağıdaki hizmetler bağımsız bölümün dahilinde verilen hizmetlerdir.

 · Sıhhi ve Elektrik Tesisat Teknik Servis Hizmetleri
 · Temizlik ve HouseKeeping Hizmetleri
 · Gün Boyu Ev Özel Kat Servisi Hizmetleri
 · Yemek Servisi Hizmeti
 · Çocuk Bakım ve BabySitter Hizmeti
 · Duvar ve Boya Badana Hizmeti
 · İlaçlama Hizmeti
 · Yıkama ve Ütü Hizmeti

 

GAYRİMENKUL DANIŞMANLIĞI

GM GROUP, Gayrimenkul Yönetimi Söz konusu Olduğunda Gerçek Gayrimenkul Hizmetlerini Yerine Getirir. Gayrimenkul Danışmanlığı "Emlakçılık" Değildir.

Gayrimenkul Yönetim ve Danışmanlığı 3 ana kategoriden oluşur .

  • Gayrimenkül Değerlendirme
  • Gayrimenkül Alım-Satımı
  • Gayrimenkül Yönetimi

GAYRİMENKUL DEĞERLENME      
  
Gayrimenkül Değerlendirme öncelikle Gayrimenkulün ekspertizi işlerini kapsar. Endüstriyel ve turistik tesislerden değerli gayrimenkul ve diğer iş merkezlerinin ve arsalar gibi ve tüm gayrimenkullerin doğru ve gerçekçi ekspertizlerinin yapılması gereklidir.
Gayrimenkulün değerlendirilmesinde önemli bir unsur; gayrimenkullerin ham olarak alınıp bunun geliştirilmesi ve nemalandırılması ve bunun uzman kişilerce yapılması esastır. Kuruluşların mali ve hukuki destek ekipleri ile çalışmak zaman ve para tasarrufu sağlar.


GAYRİMENKUL ALIM SATIMI       

Özellikle kısa sürede nakte çevrilmesini istediğiniz gayrimenkullerde uzman kuruluşlar doğru çözümdür. Büyük endüstriyel, turistik tesisler ile değerli yalı ve büyük iş merkezi gibi tüm gayrimenkullerinizin satışında yurtiçi ve yurtdışı bağlantılarıyla uzman kuruluşlar ile kısa sürede doğru çözüme ulaşabilirsiniz. Alımlarda da en uygun zaman ve parayla uygun yerde gayrimenkulü böylece temin edebilirsiniz.


GAYRİMENKUL YÖNETİMİ            

Günümüzde ağırlaşan rekabet koşulları nedeni ile şirketlerin kendi bünyelerinde bulundurdukları Gayrimenkul Yönetimi ve İdari İşler Hizmetlerinden tasarruf edilmesi zorunlu hale gelmektedir. Bu sebeple, şirketlerin mevcut kadroları da bu görevleri üstlenen yönetim şirketleri ile tasarrufa yönelik işbirliği yapmaya başlamaktadırlar.

Gayrimenkul Yönetim Hizmeti Şirketlerinin faaliyet kapsamları kısaca gayrimenkul yönetim hizmetleri ya da teknik, ticari ve altyapısal bina yönetimi hizmetleri olarak özetlenebilir. Bu kapsamın yanı sıra şirketlerin ihtiyacı olan ve dışarıdan temin ettikleri (yemek, temizlik, gözetim ve kontrol, danışma resepsiyon, çağrı merkezi, ilaçlama, iç ve dış mekan bitki bakımları, ulaşım, konaklama, bina yönetim danışmanlık hizmetleri, dahili posta dağıtım hizmetleri vb.) diğer hizmetler ile ilgili kurumsal çözümler üretmektedir.

MALİ DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
Mali Müşavirlik Hizmeti
 Apartman/Blok/Site/Residence Yönetim;

  • Personellerine bütçeleme teknikleri eğitiminin verilmesi,
  • Mali mevzuat değişikliklerinin yönetim personellerine aktarılması ve uygulama eğitimlerinin verilmesi,
  • Yönetiminin mali ve muhasebe denetimlerinin yapılması ve denetim raporunun hazırlanarak Yönetim Kuruluna sunulması,
  • Yönetimlerinin alımları ile ilgili satın alma dosyalarının incelenmesi,
  • Yönetimlerinin kasa ve banka kayıtlarının incelenmesi,
  • Gelir-Gider dengesinin kurulmasında kat malik ve sakinlerine karşı özellikle mali ve muhasebe konularında şeffaf yönetim anlayışının organize edilmesi.

HUKUK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ
Gayrimenkul Avukatlığı

Apartman/Blok/Site/Residence Yönetiminin 3.kişilerle olan anlaşmazlıklarının çözümlenmesinde,

  • Yönetimin yetki alanına bağlı birimler ve bağımsız bölümler adına kat mülkiyetinden doğan uyuşmazlıkların çözümünde hukuki yardımlar, 
  • Yönetiminin alacaklarını takip ve tahsil edilmesi,
  • Hukuki konularda yapılacak her türlü yazışmalarının yapılması,
  • Hukuki konulardaki her türlü sözlü ve yazılı danışmaya yazılı olarak cevap verme,
  •  İhtarname-İhbarname ve protesto düzenlenmesi,
  • Senet düzenleme,
  • Eğitmenlik hizmeti,
  • Yöneticiliğinin 3.kişilerle yapacağı sözleşmelerle ilgili olarak, imza öncesi ileride doğabilecek ihtilafların en aza indirilmesi için hukuki görüş bildirmek ve yapılması gerekli sözleşmelerin hazırlanması.
  • Acil gereksinimi halinde hukuki sorunların irdelenmesi amacı ile yapılacak toplantılara katılmak meşru mazeret halleri hariç olmak üzere acil bir durum halinde en kısa zamanda yönetim çağrısına icabet etmek,
  • Görevli bir hukukçuyu, yönetimin ihtiyaç duyacağı mekan da hazır bulundurmak,
  • Yönetim ile kat malikleri veya kiracılar, kat malikleri ve veya kiracılar ile aynı yönetim kompleksin de bulunan kat maliki ve/veya kiracılar arasındaki kat mülkiyetinden doğan hukuki ihtilafların çözümü hususunda yöneticiye hukuki danışmanlık vermek ve gerek icra ve gerekse mahkeme yolu ile çözümlenmesinin sağlanması.

Bina ve Tesis Yönetimi Hizmetleri
Gayrimenkul Yönetimi

Ana yapının; Mali, Hukuki, Ticari, Güvenlik, Temizlik, Peyzaj, Teknik-Lojistik konularında işletme yönetim hizmetinin yerine getirilmesi.

A-KAT MÜLKİYETİ KANUNU ESASLARINA GÖRE HUKUKİ YÖNETİM HİZMETLERİ

Apartman/Apartman/Blok/Site Ana yapısında, Kat Mülkiyeti Kanunu’nda yer alan yöneticilik görevlerinin yerine getirilmesi, gerekli ve yasal yönetim sisteminin oluşturulması.


B-KMK ESASLARINA GÖRE MUHASEBE YÖNETİM HİZMETLERİ

Kat Mülkiyeti Kanunu'na uygun olarak muhasebe işlemlerinin yapılması, defterlerinin tutulması, ortak gider ve avans paylarının hesaplanması ile beraber aidat toplanması ve kesin hesapların dökülmesi.


C- PERSONEL İŞLERİ İLE İLGİLİ HİZMETLER

Personel temini ve eğitimi ile işletim hizmetlerinin düzenliliğinin sağlanarak, günlük, haftalık, yıllık personel izinlerinden doğan personel idaresinin yönetilmesi, personel sözleşmelerinin, personel iş programlarının hazırlanması, işe giriş ve çıkışlarında bölge çalışma müdürlüğüne verilecek resmi evrakların tanzim edilmesi, vs...


D- ANA YAPI VE BLOKLAR ORTAK ALANLARININ TEKNİK HİZMETLERİ ve TEKNİK İŞLETME YÖNETİMİ

Gerekli bakım ve onarım hizmetlerinin, arıza anında hızlı ve tam müdahalenin sağlanması, ana yapı ve bloklar sistemlerinin uzman kişilerin gözetiminde olmasının sağlanması, ana yapı ve ortak alanlarının otomasyon, mekanik ( ısıtma, soğutma sistemleri ile pompa grupları, su depoları, kazan ve boyler grupları, klima santralleri, yangın sistemleri vs...),  elektrik sistemlerinin (genel bina aydınlatmaları, bölgesel aydınlatmalar), güvenlik sistemlerinin (CCTV Sistemi, Yangın Algılama Sistemleri, Kartlı Kapı Geçiş Sistemi) teknik hizmetleri ve teknik bakım programlarının hazırlanması,  sistemlerin kesintisiz çalışmasının yanında optimum enerji kullanarak konfordan taviz vermeden enerji tasarrufu yaparak çalışmasının sağlanması vs...


E- İDARİ VE LOJiSTiK BiNA YÖNETiMi

Hizmet Firmaları Portföy Seçeneklerinin, Hizmet şartnameleri ve Sözleşmeleri Hazırlanması, Taşeron Değerlendirmeleri ve Teklif Alımları, Teklif Değerlendirme Raporları Hazırlanması, Tesis Devreye ve İşletmeye Alma, Hizmet Sözleşme ve Şartname Denetimi, Hizmet Kalite Raporlaması, İşletme Maliyet Düşürücü Tedbir Raporlamaları, Yatırım Karar Raporlamaları
• Temizlik Ve Bakım: Tesis dahilin de bulunan binaların, dış yolların ve kaplamalı dış alanların her türlü temizlik işlerinin koordine edilmesi, denetlenmesi ve raporlanması.
• Güvenlik : Tesis girişi, bina girişi, araç kontrolü Danışma ve elektronik güvenlik hizmetlerinin koordine edilmesi, denetimi ve raporlanması.
• Enerji Giderleri: Anayapı ve Ortak Alanlara ait elektrik ve su faturalarının kontrol edilerek ödenmesi.
• Atık Yönetimi: Atık yönetim stratejilerinin tasarlanması,  Atıkların toplanması ve ayrılmasının sağlanması, tesis dahilinde belirlenen bir yere, belediye çöp arabalarının almasını sağlayacak şekilde çöplerin ulaştırılmasının sağlanması
• Satın alma Yönetimi: Ana yapı ve Ortak Alanlara ait bakım, onarım, teknik hizmet, ofis ve diğer sarf malzemelerinin satın alınması.
• Catering: Mevcut teknik şartname ve ticari sözleşmenin incelenmesi. Yemek yiyen kişi sayısının tespiti , yemek menülerinin hazırlanması.
• Demirbaş yönetimi,      
• Denetim Yönetimi: Denetim işlerinin koordine edilmesi ve raporlanmasıdır.
• Peyzaj: Apartman/Blok/Site dahilinde iç ve dış mekan bitkilerinin; sulama, budama, çim biçme, muhafaza, temizlenmesi işlerinin koordine edilmesi, denetlenmesi ve raporlanması, bahçe bakım programlarının Site Yönetimine bağlı çalışan Peyzaj Mimarı ile beraber yapılması.
• İlaçlama Yönetimi: Ana yapı bünyesinde kemirgen, haşere ve uçan haşerelere karşı ilaçlama ve koruma yöntemlerinin sağlanması.
• Taşınma Yönetimi: Demirbaş eşyanın sayılması, Danışmanlık ve işyeri konsepsiyonu, yeniden donanım ön hazırlığı, değiştirmenin gerçekleştirilmesi, büro mobilyaları deposunun yönetilmesi, yapı teknik ve bina teknik hizmetlerinin yürütülmesi.
• Acil Durum Yönetimi: Yangın, su basması, deprem, terör, sabotaj tehlikelerine karşı acil durum planlarının ve organizasyonunun hazırlanması, sakinlere duyurulması, eğitimi, sığınak alanlarının bakımı ve gerektiğinde planları uygulamaya alma işlemlerinin sağlanması.
• Haberleşme Hizmetleri: Dahili Evrak Dağıtımı (Sistem formlarının, kayıt sisteminin oluşturulması, dosyalama ve raporlama sistematiğinin belirlenmesi).
• Posta, Kurye ve Kargo Hizmetleri (Pazar araştırmaları, sözleşme yönetimi, denetleme ve raporlama sistematiğinin oluşturulması, fiyat politikası standardizasyonu)
• Kopyalama ve Baskı Hizmetleri, Telefon Santralleri Yönetimi (Sözleşme yönetimi, teknik hizmet, telefon rehberi oluşturulması ve güncellenmesi)

F - PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ(STRATEGIC PLANNING)

Gayrimenkul konusunda sitenin ihtiyaç duyduğu çalışmaların tamamı Proje Yönetimi metodolojisi ve prensipleri çerçevesinde belirlenecek iş adımları ve süreleri ile gerçekleştirilmektedir. Finansal olarak gayrimenkul konusunda yatırım kararından itibaren, proje yönetimi çerçevesinde, site için en karlı projenin gerçekleştirilmesi konusunda destek olunması.


G - HİZMET SÖZLEŞMELERİ YÖNETİMİ

Her hizmetin bir sözleşme ile başlaması ve bir teknik şartname ile detaylanması, ana gayrimenkulde sakinlere kaliteli hizmet yanında düşük bir maliyet de sağlayacaktır. Hukuki hizmet sözleşmeleri yanında her türlü uygulama teknik şartnamesini de hazırlayıp, bunların uygulama denetimini görevi Site yürütme Kurulu adına yapılır.
- Hizmet Sözleşmeleri: Apartman/Blok/Site ile ilgili her türlü hizmette, hukuk şemsiyesi altında ve sitenin standart ihtiyaçlarını içeren sözleşmelerin hazırlanması.
- Hizmet Şartnameleri: Sitenin Yönetim ve Yürütme Kurullarının alacağı hizmetlerin veya yaptıracağı işin içeriğinin teknik ve lojistik olarak detaylandırılmasıdır.
• İnşaat Tadilat Projeleri
• Mekanik-Elektrik-Elektronik Teknik Bakım Şartnameleri
• Temizlik Şartnameleri
• Güvenlik Şartnamesi
• Yemek Şartnameleri
• Bitki Bakım Şartnamesi
• Zararlı Mücadele Şartnamesi v.b.
- Sözleşme ve Şartname Denetleme Raporlamaları: Hizmetin yapılmış olan mevcut sözleşme ve şartnamelere uygun olarak verilip verilmediğinin belirli periyodlarda denetlenip Yürütme Kuruluna raporlanması çalışmasıdır.

H - DOKÜMAN YÖNETİMİ VE GELİŞTİRMESİ

Apartman/Blok/Site yönetiminin kalite ve performansının kalıcı dokümantasyon ile sağlanma işlemidir. Hizmetin şeffaflaşması yanında bilginin sürekliliği ve bir sonraki işletmeye bilgi sağlaması açısından yararlıdır. Bu konuda yönetim planlarından, kira kontratlarına, organizasyon formlarından, iş akış formlarına kadar dökümantasyon hizmetinin sağlanmasıdır.

• Yönetim Planları: Kanunen her ana gayrimenkulün sahip olması gereken, 634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu esaslı bir işleyiş ve yönetim tarzı kuralları çalışmasıdır.
• İşletme Planı ve Projesi: Yönetim planının gereklilikleri, bina ihtiyaçları, kullanıcı ihtiyaçları v.b. girdiler doğrultusunda ticari ve teknik-lojistik işletme konularından yıllık olarak yapılmaktadır.
• İşletme Organizasyon ve iş Akış Diyagramları: Her hizmet ekibinin her gayrimenkule göre belirli bir işleyiş tarzı ve çalışma şeması olması gereklidir. Bu organizasyon şeması ve iş akışlarının değişen günün ihtiyaçlarına göre yenilenmesi işlemi.
• Satış ve Kira Kontratları: Ana gayrimenkulün bağımsız bölümlerinin satılması veya yenisinin satın alınması veya kiralanması veya kiraya verilmesinde gerekli dokümanların hazırlanması işletme yönetiminin gereğidir.
• Hizmet İş Formları v.b. : Günlük hizmet operasyonlarında gerekli talep formları, iş bildirgeleri v.b. her türlü evrakın hazırlanması çalışmasıdır.
• Hizmet Geliştirme Raporlamaları:  Apartman/Blok/Site Yürütme Kurulu’nun aldığı veya verdiği hizmetin tüm yönleri ile analiz edilerek geliştirilmesi, gereksiz ticari ve uygulama anlamındaki maliyet düşürücü, kalite yükseltici faktörlerin ortaya konmasıdır.


I- PAZAR ARAŞTIRMALARI VE GAYRİMENKUL PERFORMANS ÖLÇÜMLERİ (BENCHMARK)

Hizmetin sağlıklı hale getirilmesi için kıyaslama işlemleri:
• Pazar Araştırmaları: Hizmet sağlayan ve hizmet alan anlamında yapılmaktadır. Hizmet kalitesi, fiyatı, içeriği yanında firma veya gayrimenkul özellikleri konularını da içerebilmektedir.
• Satın alma Desteği (Outsource) : Pazar araştırmaları beraberinde inşaat, temizlik, güvenlik v.b. firma seçenekleri oluşturma ve hizmet dokümanları eşliğinde ile tam bir outsource destek hizmetidir.
• Gayrimenkul Performans Ölçümü: Pazar araştırmaları (Benchmark) beraberinde bina kullanıcılarının memnuniyetinden, elde edilen gelirler ve bütçeye varan geniş bir konu bütünlüğünde verilen bir raporlama hizmetidir.

K- SİTE YÖNETİMİNDE İŞLETME DESTEK HİZMETLERİ

• Gayrimenkul Yönetimi Müşteri Hizmetleri Hattı (Call Desk Management) : 24 saat gayrimenkul hizmet taleplerine uygun istek ve şikayetlerin alınıp, değerlendirildiği çağrı merkezi işletmesi.
• İş Kontrol Merkezi Yönetimi (Work Control Center) : Gayrimenkulde yapılan günlük ve yıllık tüm operasyonların takip edilip durum incelemesi ve “Hizmet tamam” müşteri geri dönüşü kontrolünün yapılması.
• Müşteri Memnuniyeti Araştırması: Toplu veya birebir anket çalışmaları ve verilerin değerlendirilmesi ile gayrimenkul kullanıcılarının memnuniyet ölçümünün yapılması.
• Demirbaş ve Mobilya Yönetimi: Apartman/Blok/Site bünyesinde ortak kullanılan hizmet ekipmanları, araç-gereç, mobilya v.b. hareketli eşyaların yer, durum ve muhasebeye amortisman girdisi verecek şekilde kontrollerinin yapılması.
• Alan Planlaması (Space Planning) : Personel organizasyonu veya makine düzenine göre mimari yerleşim planlarının çıkarılarak yerleşiminin yönetimi hizmetidir. • Muhaberat Hizmetleri : Tesis içi veya dışı posta ve koli hareketlerinin organizasyonun yönetimi.
• Taşınma Yönetimi (Move Management) : Tesis içi veya dışı bağımsız bölüm taşınma organizasyonlarının masadan masaya prensibi ile gerçekleştirilmesi.
• Yönetim Toplantıları Organizasyonu: Gayrimenkul Yönetim Kurulları toplantılarının 634 Sayılı K.M.K. gerekliliklerine uygun olarak organizasyonu ve yönetimi.
• Gayrimenkul Muhasebesi ve Vergi Hizmetleri: Gayrimenkul Ticari hareketlerinin kayıt altına alınması ve yıllık bütçe raporlanmasının yapılması hizmetidir. Aynı çerçevede mali takvime göre gayrimenkul vergi ve harçlarının tahakkuklarının kontrolü de yapılmaktadır.

L- SİTE YÖNETİMİNDE DANIŞMA HİZMETLERİ ve MÜŞTERİ HİZMETLERİ HATTI

SOS/CALL - Site Danışma Danışma hizmetleri genellikle ana yapılarda güvenlik görevlileri ile site yönetim danışma sekreteri ile ortak çalışma ve koordinasyon içerisinde yürütülür.  Site Danışma Site Danışma hizmeti aşağıda tanımlanan SOS/CALL  hizmetine göre daha dar kapsamlı bir danışma hizmetleri türünü oluşturmaktadır. Ancak SOS/CALL dilendiği taktir de ana yapılara kurulan Call-Center ekipmanları sayesinde ana yapının dışındaki bir başka merkezden Call Center Danışma Hizmetlerini yürütmektedir. Bu hizmetler SOS/CALL olarak adlandırılmaktadır. SOS/CALL, site ana yapısında bağımsız bölümlerin birbirlerini ve/veya yönetimi aramasını sağlayan ortak telefon santrali mevcutsa bu santralin çıkışına SOS/CALL, ekipmanlarını monte ederek uzak bir noktada bulunan merkezine bağımsız bölüm sakinlerinin bağlanmasını sağlayabilmektedir. Eğer bu altyapı mevcut değilse SOS/CALL hattı ile SOS/CALL ‘a üye ana yapı sakinleri bu numarayı arayarak aşağıdaki hizmetler ile ilgili yardım alabilmektedirler. SOS/CALL hattı 365 gün 24 saat hizmet vermektedir.

M- HUKUK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ

• Ana gayrimenkul Yönetiminin 3.kişilerle olan anlaşmazlıklarının çözümlenmesinde, ana gayrimenkul yetki alanına bağlı birimler ve bağımsız bölümler adına kat mülkiyetinden doğan uyuşmazlıkların çözümünde hukuki yardım verilmesi
• Apartman/Blok/Site yönetiminin alacaklarını takip ve tahsil etmek.
• Ana gayrimenkul Yönetiminin, hukuki konularda yapılacak her türlü yazışmalarının yapılması. Hukuki konulardaki her türlü sözlü ve yazılı danışmaya yazılı olarak cevap verme, İhtarname-İhbarname ve protesto düzenlenmesi, senet düzenleme, eğitmenlik hizmeti, danışmanlık hizmetinin sağlanması.
• Ana gayrimenkul yöneticiliğinin 3.kişilerle yapacağı sözleşmelerle ilgili olarak, imza öncesi ileride doğabilecek ihtilafların en aza indirilmesi için hukuki görüş bildirmek ve yapılması gerekli sözleşmelerin hazırlanması.
• Ana gayrimenkul acil gereksinimi halinde hukuki sorunların irdelenmesi amacı ile yapılacak toplantılara katılmak meşru mazeret halleri hariç olmak üzere acil bir durum halinde en kısa zamanda Ana gayrimenkul çağrısına icabet etmek, görevli bir hukukçuyu Apartman/Blok/Site yönetiminin ihtiyaç duyacağı mekan da hazır bulundurmak.
• Ana gayrimenkul yönetimi ile kat malikleri veya kiracılar, kat malikleri ve veya kiracılar ile aynı Ana gayrimenkul kompleksin de bulunan kat maliki ve/veya kiracılar arasındaki kat mülkiyetinden doğan hukuki ihtilafların çözümü hususunda yöneticiye hukuki danışmanlık vermek ve gerek icra ve gerekse mahkeme yolu ile çözümlenmesinin sağlanması.

N- MALİ DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

• Apartman/Blok/Site yönetim personellerine bütçeleme teknikleri eğitiminin verilmesi.
• Mali mevzuat değişikliklerinin Apartman/Blok/Site yönetim personellerine aktarılması ve uygulama eğitimlerinin verilmesi.
• Apartman/Blok/Site yönetiminin mali ve muhasebe denetimlerinin yapılması ve denetim raporunun hazırlanarak Apartman/Blok/Site Yönetim Kuruluna sunulması.
• Apartman/Blok/Site yönetimlerinin alımları ile ilgili satın alma dosyalarının incelenmesi.
• Apartman/Blok/Site yönetimlerinin kasa ve banka kayıtlarının incelenmesi.
• Gelir-Gider dengesinin kurulmasında Kat malik ve sakinlerine karşı özellikle mali ve muhasebe konularında şeffaf yönetim anlayışının organize edilmesi.

O- ORTAK ALAN YÖNETİM SERVİS HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak Ana yapı Ortak Alanlarında Verilen Hizmet Kategorileridir. Personel istihdamı ve maliyetleri ortak alanların ilgili bütçelerinden karşılanır.
· Güvenlik ve Gözetim Hizmetleri
· Temizlik Hizmetleri
·  Çöp Toplama ve Atık Yönetimi Hizmetleri
· Güvenlik Hizmetleri
· Teknik Servis Hizmetleri
· Teknik Bakım Hizmetleri
· İlaçlama Hizmetleri
· Peyzaj
· Bitki ve Bahçe Bakım Hizmetleri
· Havuz Bakımı Hizmetleri
· Yönetici- İdari Personel Hizmetleri


P- BAĞIMSIZ BÖLÜM DAHİLİ KAT SERVİSİ HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak BAĞIMSIZ BÖLÜM DAHİLİ KAT SERVİSİ HİZMETLERİ ortak alan hizmetlerinden farklılık arz etmekte olup, bağımsız bölüm sakinlerinin faydalanmak istediği hizmetlerin sadece kendi hesaplarına şarj edilmesi karşılığında verilir. Bu hizmetleri sağlayan personeller GM GROUP bünyesinde olabileceği gibi Ana yapı Yönetim Kurulu’na bağlı İktisadi İşletmeler bünyesinde istihdam edilebilirler. Bu hizmetlerin fiyatları ekonomik ve iktisadi kriterler  göz önünde tutularak GM GROUP ve ANAYAPI YÖNETİM KURULU ile birlikte belirlenir.
Aşağıdaki hizmetler bağımsız bölümün dahilin de verilen hizmetlerdir.
· Sıhhi ve Elektrik Tesisat Teknik Servis Hizmetleri
· Temizlik ve House Keeping Hizmetleri
· Gün Boyu Ev Özel Kat Servisi Hizmetleri
· Yemek Servisi Hizmeti
· Çocuk Bakım ve Baby Sitter Hizmeti
· Duvar ve Boya Badana Hizmeti
· İlaçlama Hizmeti
· Yıkama ve Ütü Hizmeti


R- RESIDENCE HİZMETLERİ-BAĞIMSIZ BÖLÜM HARİCİ RESIDENCE (SERVİS) HİZMETLERİ

Yönetim Planı ve İşletme Senaryoları’na uygun olarak RESIDENCE HİZMETLERİ-BAĞIMSIZ BÖLÜM HARİCİ RESIDENCE (SERVİS) HİZMETLERİ ortak alan hizmetlerinden farklılık arz etmekte olup, bağımsız bölüm sakinlerinin faydalanmak istediği hizmetlerin sadece kendi hesaplarına şarj edilmesi karşılığında verilir. Bu hizmetleri sağlayan personeller GM GROUP bünyesinde olabileceği gibi Ana yapı Yönetim Kurulu’na bağlı İktisadi İşletmeler bünyesinde istihdam edilebilirler. Bu hizmetlerin fiyatları ekonomik ve iktisadi kriterler  göz önünde tutularak GM GROUP ve ANA YAPI YÖNETİM KURULU ile birlikte belirlenir.
Aşağıdaki hizmetler bağımsız bölümün haricinde verilen hizmetlerdir.
· Vale Parking Hizmeti
· Özel Şoför Hizmeti
· Shuttle Hizmeti (Karşılıklı Yolcu Taşıma Hizmeti)
· Emlak ve Gayrimenkul Danışmanlığı Hizmeti
· Araç (Oto) Yıkama Hizmeti
· Sosyal Tesis Hizmeti
· Cafe ve Lounge Hizmeti
· Bellboy Hizmeti
· Eşya Taşıma ve Nakliye Hizmeti (Evden Eve Nakliyat) Dahili ve Harici Taşıma ve Yükleme - Boşaltma Hizmetleri
· Toplantı Salonu ve Hizmeti
· Ofis ve Sekreterya Hizmeti
· Ofis Boy ve Çay Hizmetleri
· Spor Salonu ve Eğitmen Hizmeti
· İçme Suyu Servisi Hizmeti
· Alışveriş Servisi Hizmeti
· Kontrollü Posta ve Evrak Dağıtım Hizmeti
· Kreş Hizmetleri
· Sağlık Hizmetleri Kabini (Doktor, Uzman Hemşire vs…)
· Beyaz Eşya Servisi
· Elbise Yıkama Hizmeti
· Ütü Hizmeti
· Kuru Temizleme Hizmeti
· Terzi Hizmeti
· Lostra ve Ayakkabı Yıkama Hizmeti
· Taksi Hizmeti
· Sosyal Hizmet Elemanı Hizmetleri
· Catering ve Yemek Hizmetleri
· Lostra Hizmetleri · Resepsiyon
· Danışma Hizmetleri
· Yönetim Toplantıları Hizmetleri
· Parti ve Organizasyon Hizmetleri
· Diğer Servis Hizmetleri
· Sanat evi (Müzik, Resim, Heykel vs…) Eğitim Hizmetleri
· Sergi Hizmetleri (Sanat ve Diğer…)